Viktigt att ha koll på mediebranschen

Tillväxten på reklammarknaden under 2011 bedöms landa kring sex procent, därmed hamnar omsättningen på närmare 33 miljarder kronor. Starkast ökning förväntas inom mobil- och sökordsmarknadsföringen men även tv slår nya rekord.

Så står det i en artikel från hd.se, och det är verkligen intressant att läsa vad det står.  Och viktigt att förstå är att det är av intresse för alla branscher, från bygg till it, att ha koll p åhur det ser ut i reklambranschen. För oavsett vad man tycker om mediebranschen är det den som styr hur det ser ut med företagets marknadsföring. Om man inte själv som företagare orkar att ha koll på branschen, får man nog se till att man har någon annan som mer eller mindre gör det. En idé kan vara att ta hjälp av ett företag såsom http://brandfactory.se/ som är ledande inom varumärkesprofilering och kommunikation. Ett stort företag som har koll på läget, vilket helt klart underlättar vad gäller företagande.

Numera finns det ju verkligen otroligt mycket att ha koll på i branschen, och för att synas rätt inom media är det viktigt att man vet vilka byggstenar man kan använda. Sociala medier, sökmotoroptimering och klassisk reklam är  viktig att kombinera, annars blir det ofta tokigt. Man kan inte bara fokusera på att synas på ett sälle numera, utan man måste synas i alla kanaler. Sen är det ju självklart beroende på hur det är och i vilken fas man är i, men det är trots allt otroligt viktigt att man konstant är beredd behöva använda.